|
| Autor |
Nachricht |
der`felix
|
Kanye admits battle with 50 Cent was a publicity..
Verfasst am: 28.04.2008, 08:02 |
|
|
Kanye West admits battle with 50 Cent was a publicity stunt
Rapper Kanye West, who, yesterday attended the funeral of his mother Donda West after she died last week following a plastic surgery operation - has confessed that his chart battle with rival rapper 50 Cent was a publicity stunt that he dreamed up in order to sell more records.
Kanye was crowned champion when he & 50, real name Curtis James Jackson, went head to head in September after releasing their albums on the same day. But the ‘Touch The Sky’ rapper has now admitted that he was responsible for creating the media frenzy.
In an interview with America’s GQ magazine, the singer said: “It was a complete publicity stunt. It was my idea. I knew it was going to take off as soon as we were going to come out on the same date.”
“Think about it - you got the two biggest s**t-talkers in rap history. There’s no-one in rap history for talking more s**t than me and 50. That’s something I will stand on.”
Referring to 50 Cent’s vow to retire if he lost the battle, West said: “Oh man, he sold so many more records by saying that. Man, 50 is really one of my favourite rappers, too. I almost feel bad (about beating him).”
showbizspy.com
| |
|
 |
der`felix
|
Verfasst am: 01.05.2008, 13:29 |
|
|
Weil sie ihre Platten am gleichen Tag herausbrachten, erklärten sich Kanye West und 50 Cent den Krieg. Das Scheingefecht hat sich für beide gelohnt und ihnen erst noch einen Heidenspass bereitet.
West gestand dem Hochglanzmagazin «GQ»: «Es war ein totaler PR-Stunt. Es war meine Idee, ich wusste, dass es abgehen würde, wenn wir beide am gleichen Tag veröffentlichen.» Sein Ziel war es, Platten zu verkaufen.
Doch der Rapper bittet auch um Verständnis: «Stellen Sie sich das doch mal vor: Sie haben zwei der grössten Grossmäuler des Rap vor sich. Es gibt in der Geschichte des Rap niemanden, der mehr Mist zusammenquatscht, als mich und 50. Da bestehe ich drauf.»
Auf den angeblichen Rücktritt von 50 Cent angesprochen, sagt West: «Oh Mann, er hat so viele Alben mehr verkauft, indem er das gesagt hat. 50 ist wirklich einer meiner liebsten Rapper. Ich fühle mich fast schlecht, ihn geschlagen zu haben.» Muss er nicht, 50 Cent hat bei den weltweiten Plattenverkäufen mittlerweile die Nase vorn.
20min.ch
| |
|
 |
|
|
|